Monday, August 6, 2007

بهلوله والدجل


بهلوله ياساده يا افاضل اعلنت على الحرب الشنعاء
ليه ؟؟
انا مش عارف وكذا مره احذرها بلاش يا بهلوله الجرس وحشه
تقولى يا بهلول هو حد عارف احنا مين
وماسكه فى لعب البلى ولعب الكوره وهات يا تدوين
ماشى انا معاكى هو حد عارفنا ..
علشان كده احكى براحتك وانا هاحكى براحتى
عارفين يا ساده الست بهلوله الناضجه المتعلمه بتمشى وراء كلام الناس بتوع السحر والدجل
من مده كنت انا وبهلوله كالعاده فى نكد وخناق لحد ما توصل احيانا للعض والخربشه
قامت بهلوله سمعت كلام واحده صاحبتها وراحت لدجال علشان يصلح قرينها مع قرينتى علشان يبطلوا خناق نقوم احنا نبطل خناق ..كل ده وانا معرفش حاجه
الا مره لقيتها بتصحينى مع اذان الفجر وجرتنى من ايدى زى الدبيحه اللى رايحه السلخانه ..انا افتكر انها مصحيانى علشان نصلى الفجر مشيت معاها لقيتها وقفت قدام البلاكونه وقالت لى انا امسك ضلفه وانت تمسك ضلفه ونفتح الباب مره واحده ..قلت لها فى ايه يا بهلوله حطت صابعها على بقها وقالت هسسس ..زعقت فيها وقلت لها ايه هسسس هو انا فرخه فى ايه يا بهلوله
طنشت كلامى وقعدت تعد 1_2_3 وفتحت الباب وانا معاها مره واحده وقالت لى شم بسرعه يا بهلول الهوا بتاع الفجريه
قعدت اشم واشم وهى تشم لغايه لما خلصنا على الهوا بتاع الحى كله وبعدين مدت ايدها على رف فى البلاكونه وجابت كوبايتين كبار..شوب..مليانين ميه وكل كوبايه فيها ورقه وقالت لى اشرب نص الكوبايه دى وهات نصها ..قلت لها انا مش عطشان قالت لى بهلول اشرب علشان خاطرى
اشرب ايه يا ملحوسه فى عقلك كوبايه وسخه فيها ورق انت عقلك فوت والموتور بتاع نافوخك ضرب ...قامت ماسكه الكوبايه وشربت نصها واديتنى الباقى علشان اشربه
بصراحه انا عارف مخها وعارف انها مش هاتسكت رحت شارب النص التانى وانا قرفان
طلبت منى اشرب نص الكوبايه التانيه وفعلا شربت وخدت هى النص التانى وشربته
وبعد كده قالت لى الميه دى بركه من الشيخه محسن
قلت لها قصدك الشيخ محسن
قالت لا الشيخه محسن
قعدت افكر طول عمرى اعرف محسن مذكر ازاى بهلوله هتخليه مؤنث
قالت لى هى ست بس اللى عليها شيخ اسمه محسن
قعدت انصح فيها لغايه الساعه سبعه الصبح وهى ولا هى هنا
المهم يا ساده
المهم
تانى يوم قبل اذان الفجر صحيتنى تانى وانا كنت بصراحه خرمان نوم قلت اخدها على قد عقلها واشرب الميه من سكات وادخل انام
جريتنى برضه لغايه باب البلاكونه وقالت لى انا هدخل البلاكونه وبعد شويه هاخبط على الباب وانت تفتحلى
المهم دخلت البلاكونه وقالت لى اقفل الباب
قفلته
ونمت على كنبه الصالون ورحت فى النوم وسبت بهلوله فى البلاكونه
ساتوقف هنا ولنا بقيه ان شاء الله

10 comments:

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

هههههههههههههههههه
مش ممكن اللي بيحصل ده يا جماعة
انا مش مع مدام بهلولة أبدا يا ااستاذ بهلول لازم تحاول توقفها عن موضوع الشسخة محسن ده ف اقرب وقت بجد

ربنا يعينك ويقويك ويارب ترجع عن الافكار اللي ف دماغها دي لحسن كده مش حلو خالص
وعموما انا هزور مدونتها دلوقت واشوف ايه الاخبار يمكن تكون كاتبة عن الموضوع

ربنا يجيب العواقب سليمة ومستني بقية الحكاية
-----------


شكرا جدا على اهتمامك بالاستقصاء وابداء رأيك

الطائر الحزين said...

خلى الشيخة محسن تدخلنا من البلكونة بقى

تحياتى

حسن ارابيسك said...

بهلول
لا الموضوع كده يخوف
الموضوع ممكن مايكونش موضوع الشيخه محسن وغيرها من الدجالين الموضوع ممكن يكون اكبر من كده بكتير لما سمعت منك موضوع البلكونه
خلي بالك لا نصبح نلاقي اسمك اخر اسم في ليستت من سقطوا من البلكونات دي الموضه الجديده في القتل ويقولوا ده انتحار خلي بالك الله يخرب بيت القنوات الفضائية اللي هاتفتح عيون الناس على احدث طرق للتخلص من البني أدمين المتعبين

عصفور المدينة said...

لست أعلنت انها تابت عن الموضوع ده وعقلت خلاص سماح يا بهبهبهبه

Qabbani said...

بس كده , دي شغلتكم بسيطة

المهم انته حسيت بإيه ؟؟

بهلول said...

آلام وآمال
شفت اللى واقع فيه اخوك بهلول
واحده روشه وهتروشنى معاها
بس انا هفضحها زى ما فضحتنى

بهلول said...

الطائر الحزين
دا انا اللى هرمى الشيخه محسن من البلاكونه لو شفتها

بهلول said...

حسن ارابيسك
قصدك مين المتعبين
اكيد على انا
ماشى يا حسن
بس اصبر لاخر الحكايه وانت تعرف مين المتعبين

بهلول said...

عصفور المدينة
طيب مانا كذا مره اقولها بلاش الكلام فى الماضى يا بهلوله مترضاش
ولا انت معاها يا عم عصعصعص

بهلول said...

MQabbani
انا هكمل لك الحكايه